The Premium

21.10.2025

Rex Media vastaamaan Helsingin vaikuttavimpien mainosnäyttöjen mediamyynnistä!

Stockmannin ikoninen tavaratalo Helsingin keskustassa uudistaa ulkomainospintansa. Kiinteistön julkisivuihin, Aleksanterinkadun ja Mannerheimintien risteykseen sekä Pohjoisesplanadin ja Keskuskadun risteykseen, asennetaan vaikuttavat digitaaliset ulkonäytöt, jotka edustavat alansa ehdotonta kärkeä Euroopassa. Rex Media on valittu vastaamaan näyttöjen hallinnoinnista ja mediamyynnistä.

Mainospinnat ovat mainostajien käytössä jo loppuvuoden aikana. Uudet LED-näytöt ovat paitsi vaikuttavan kokoisia, myös teknisesti erittäin edistyksellisiä. Niiden tarkkuus ja kirkkaus takaavat sen, että mainokset ja muut sisällöt näkyvät selkeästi ja vaikuttavasti kaikissa olosuhteissa ja kaikkina vuodenaikoina.

Mainosnäytöt The Premium Aleksanterinkadulla (5.5 m x 14 m) ja The Lux Pohjois-Esplanadilla (5 m x 12 m) ovat vaikuttavia ja niiden teknologia mahdollistaa lisäksi näyttäviä erikoistoteutuksia.

Uudistus kunnioittaa kiinteistön rikasta historiaa ja arkkitehtuuria. Ulkonäytöt on suunniteltu huolellisesti integroitumaan perinteiseen julkisivuun siten, että ne eivät häiritse rakennuksen alkuperäistä ilmettä, vaan toimivat modernina lisänä kokonaisuudessa. Helsingin tavaratalo on ydinkeskustan vetovoiman kannalta historiallisesti merkittävä kiintopiste, ja uusien mainospintojen myötä varmistamme asemaamme myös tulevaisuudessa”, kertoo Heidi Back, Head of Marketing Activations Lindex Groupilta.

Hankkeen kumppaniksi mainoslaitteen hankinnassa ja mediamyynnissä on valittu kotimainen Rex Media Oy, joka on tunnettu keskittymisestään premium-mediaympäristöihin. Rex Median ydintiimillä on laaja kokemus elokuvateatterimainonnasta sekä retail-median ja ulkomainonnan kehittämisestä. Helsingin ydinkeskustan mainospinnat ovat Rex Median avaus ulkomainonnassa.

Uskomme, että nämä Suomen vilkkaimpiin paikkoihin sijoitettavat, näyttävät mainoslaitteet tulevat olemaan erittäin kysyttyjä mainostajien keskuudessa. Ne tarjoavat ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa suuri yleisö aivan Helsingin sydämessä. Vastaamme laitteiden ylläpidosta ja mediamyynnistä mainostajille ja olemme innoissamme alkavasta yhteistyöstä ikonisen Stockmannin tavaratalon kanssa”, kommentoi Rex Median toimitusjohtaja Miika Hupli.

Mainoslaitteiden toimittamisesta vastaa suomalainen Profilight Oy, joka on osa Rebl Group Oyj:ta. Mainoslaitteen asentaminen suojeltuun julkisivuun vaatii erityistä osaamista, joustavuutta ja luovuutta. Profilight valikoitui kumppaniksi pitkän kokemuksen ja laadukkaiden toteutuksiensa vuoksi. ”LED-näyttöjen asentaminen Helsingin keskustaan on vaatinut huolellista suunnittelua, jotta nykyaikainen tekninen ratkaisu istuu saumattomasti yhtenäiseksi osaksi kaikkien tunteman rakennuksen ulkopintaa” , kertoo Profilight Oy:n toimitusjohtaja Mika Yli-Jyrä.

Mainonnan tuotteistuksessa Rex Media on tehnyt laajaa yhteistyötä Suunnittelutoimisto Viisi Agencyn perustajien Annika Räihän ja Teemu Neiglickin kanssa. ”Meille oli suuri kunnia olla mukana kehittämässä yhtä Helsingin rakastetuimmista maamerkeistä. Tällaisen pinnan medioittaminen on ainutkertainen mahdollisuus ja halusimme omalta osaltamme varmistaa, että se saa arvoisensa kommunikaation ja mediaratkaisut”, kertoo Viisi Agencyn Annika Räihä.

Mainonta Helsingin ydinkeskustan uutuuspinnoilla käynnistyy loppuvuoden aikana ja myynnin osalta välittömästi.

Lisätiedot:
Miika Hupli, Toimitusjohtaja, Rex Media
miika.hupli@rexmedia.fi
+358 40 5929 870